Jag tror de ser oss lite grann som djur..

Tittade på Star! en stund igår innan jag knoppade.
Tror det var Micha Burton och nån mer som blev intervjuade av nån käck hipp ung reporter a´la MTV style.
Jag beskriver scenariot: En utomhusscen i svart pianolack i ett hav av skrikande småflickor. Från gatan löper en röd matta upp till scenen. På väg mot scenen måste de båda kändisarna sträcka ut händerna och röra vid fansen, som med gälla skrik blir i exstas om de lyckas nudda stjärnorna..
Väl framme vid scenen hamnar de i varsin stol och får börja svara på diverse intelligensbefriande frågor.
En tjej i publiken skriker att hon vill att Mischa skall bära hennes barn..
Det hela påminner om apor i bur, fast det är i buren man är normal, buren är en skyddszon för att hålla alla djuren ute.
Jag tänker såhär: Kändisar som är uppvuxna med att vara i rampljuset måste få en sned bild av sina fans.
Tänk att vart man går så skriker folk, svimmar, drar i en, tar kort och beter sig allmänt sinnessjukt.
Om man sen ser till själva intervjun så kan an undra hur fan man som reporter med chansen att få veta saker om hur en känd männniska tänker och fungerar ställer frågor som -vilken är din favoritfärg? -vilket är ditt älsklingsband?
Allt för att mata den hungriga publiken, som ivrigt hejjar på kändisarna med sina IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH så fort de öppnar munnen.
Jag tror kändisar ser oss som djur. Dock vet de att det är djuren som betalar för att de skall kunna glassa vidare i livets gräddfil. Det råder en viss skillnad emot ett zoo på en punkt. I showbiz får man mata djuren.

Vad tycker ni andra? Bra eller Anus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0