Hejja Sverige friskt humör..

Är det bara jag som tycker att Sverige har lama hejjaramsor?
Har länge funderat kring det där och jämfört med andra länders dängor på olika evenemang
känns följande ramsor lite väl tama. Jag efterlyser nya ramsor med lite mer pondus snarast?

Ramsor som bör avskaffas:
-Hejja Sverige friskt humör (fortsätt med valfritt käckt rim) - När kläcktes denna ramsa? på trettiotalet? Vam FAN säger friskt humör i 2000 talets Sverige?

-Andra sidan är ni klara? Jajjamensan fattas bara.. - Pleease.. Nödrim och jävligt pinsamt att höra. Detta kan föräldraklacken få köra i nån knatteliga bakom stängda dörrar.

Läste för inte så länge sedan att vi Svenskar övervärderar vårt land i internationella sammanhang.
Jag tycker det är dags att hotta upp Sverige som nation och varumärke lite.

Därför föreslår jag att nedan avskaffas.

Folkdräkt - Var kanske vackert till gammeldansen för sisådär 30 år sedan. Varför ENVISAS vi med att gå runt i detta?
Nationalsången - Vilket annat land sjunger om sina grannländer enbart i sin nationalsång? Någon?

Jag tror att vi behöver pimpa Sverige lite för att tas på allvar.

SÅ nästa gång ni på något idrottsevenemang hör ett "Hejja Sverige friskt humör" så hoppas jag ni ger denne onda ögat, tar ifrån denne sin nyköpta varmkorv och mosar den mot marken i era Foppasandaler.

Kommentarer
Postat av: Fröken Fisk

Men hallå, din lilla landsförrädare! Nationalsången är den finaste jävla visan på jorden, och det vet du! Förresten, spekulation: skapades den på den tiden då Schweden rulade the north? Typ Finlands och Norge var under Svea Rikes fana?



Jag tycker vi ska komma på en käck ramsa om köttbullar.



Älska det här inlägget förresten, klockrent skrivet, skönt språk etc. <3

Kärlek // Fisken

2008-06-09 @ 22:18:48
URL: http://docowsfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0