Bra eller Anus..?

Jag är kluven..

Är detta bra eller dåligt?
Säkert har ni sett reklamen nedan. En inhalator skall ersätta rökarens cigg och dämpa suget.
Men hur roligt är det då? Den ser inte ut som en cigg och den ger inte den upplevelse som en "riktig" cigg ger.
Därför har man nu kommit på en ny variant (se bild 2) där fejkciggen glöder och man inhalerar ånga.
På detta sätt kan man "röka" och få i sig nikotin och blåsa ut rök som det vore en vanlig cigg.
Det är till och med så att ciggen "glöder" vid inandning.
Vad som skiljer smartcig från sin konkurrent är att man inte hymlar på samma sätt.
Man säger att det är hälsosammare, billigare och framhäver möjligheten att åter röka inne, på resaturang och liknande, men inget hyckleri om att man finns för att stimulera till att kunden skall sluta röka, vilket jag anser att nicotinell gör.
Dock tror jag inte att varken nicotinell eller smartcig kommer att göra någon succé bland rökare. Jag tror att folk som vill sluta röka och vill ha ett alternativ som känns bra kan se detta som en bra lösning.
Jag har dock svårt att se kidsen tjyvröka inhalator på skolgården och därmed kan man ju hoppas att rökningen som fenomen helt kommer dö ut. Problemet är priset. På sikt tjänar man massor på att använda inhalator, men vem komemr att köpa en pryl för flera hundra när man får en ask cigg för under femtiolappen?
Det kan därför med kännas som att dessa manicker berättigar vanliga cigg som ett "lågprisalternativ"

Vad tycker ni som läser om detta?


Kommentarer
Postat av: Fröken Fisk

Det var då jävligt avancerat bara för att sluta röka! :-O

Men kan nog tänka mig att det går hem hos folk som verkligen kommer att sakna "vanan" så att säga.



Menar du att nicotinell inte alls vill att man ska sluta röka förresten? Eller vad syftar du på för hyckleri?

2008-06-19 @ 14:46:38
URL: http://docowsfly.blogg.se/
Postat av: dahl

Jag menar att nicotinell bara ersätter behovet med ett annat så - ja.

2008-06-19 @ 15:43:17
URL: http://dahldahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0