Inatt..

Höll datorn på att lägga av!
Inte lätt att tjäna som jukebox, radio, filmmaskin och skrivmaskin.
När man dessutom börjar spela på den lite så var det tydligen nog.
Tursamt nog var det bara överhettningsskyddet.
Vad skulle jag göra utan datorn nu när man blivit så beroende av den..?

Jag kan inte bestämma mig för om jag hatar eller älskar tekniken.
Världen snurrar (tror jag?) utan datorer och har gjort så i evigheter.
Människan är bra på att göra sig beroende av saker.

Varför måste alla vara på facebook till exempel när det var helt oviktigt för några månader sen? (ja jag gick med sent) Läste en artikel i Metro Student där skribenten kände sig utanför för att han inte hade facebook.
Det är där folk bjuder in till fest, visar bilder från senaste resan och så vidare...
Önskar att det dör ut och mynnar ut i något bättre.

Klart det är bra att folk kan umgås och vara sociala på nätet. Dock skapar det ett för mig konstigt fenomen.
Folk jag möter som jag sett skratta på bali, skåla in nya året i skumpa eller klappa hunden ter sig som främlingar.
De lämnar ut sitt liv på nätet men är slutna i verkligheten. Det skapar förvirring hos mig.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

facebook suger :P

2008-02-09 @ 13:36:39
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Rebecca

hej.. snälla hjälpt mig med frågan i min blogg!

2008-02-09 @ 13:46:09
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se
Postat av: dahl

Lia: Tycker det med, men likförbannat är jag där.
Det är ju så det fungerar, man går dit folk finns =)
Ha ne bra helg!

2008-02-09 @ 15:59:41
URL: http://dahldahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0