Det är idag man skall få allt gjort..

Så var det söndag.
Var uppe tidigt och började tvätta, man måste vara noga med tvättider här för det är väldigt snävt med tid!
Somnade om mellan maskinerna och är lite piggare nu iallfall.
I fredags åkte vi ju till Kalmar för att hälsa på vänner till min tjej. Väldigt trevlig familj med en underbar liten tös, som fick en att smälta direkt.
De mötte upp oss med bil men hela bilresan satt jag oemottaglig och stirrade på temperaturmätaren i bilen.
Något var fel med termostaten och jag var övertygad om att vi skulle flyga i luften ett par gånger.
För att förklara det hela lite bättre för den läsare som inte känner till vad en termostat är, så kan jag meddela att det är en grej i motorn som ger utslag när det blir för varmt därinne. Mätaren burkar gå upp till kokpunkten och sen får man stanna så den får svalna, samt hälla på vatten.
Det tog ett par stopp o tankningar innan vi kom fram, varav ett blev på motorvägen i vägrenen, men vad gör man inte.
Huset de har är jättecharmigt och personligt. Alla fick låna ett par tofflor för det var kalla golv. Vi lagade mat å o drack vin. Det var väldigt trevligt hela kvällen.

I lördags morse vaknade vi hyfsat tidigt, jag låg och drog mig lite o sen åt vi en bastant frukost med allt möjligt!
Ägg, flera sorters bröd o pålägg ost te juice kaffe.. värsta hotellfrullen.

Sen åkte vi in till stan och strosade runt lite i affärer.
Kring fyratiden skulle de åka hem o laga mat och jag var tvungen att åka hem o plugga.
Lite vemodigt att åka hem o lämna tjejen kvar när vi firade ett halvår, men jag skickade ett kort som synes nedan..

(bilden är från en annan helgresa)

image60

Tiden går fort när man har roligt =)

Nu skall jag äta gröt och hugga i med studierna, innan det är dags för snabbstädning, hämta Josefine o sen kollla på soffan. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men shit, 6 månader? Har det gått så lång tid verkligen? :)

2008-02-17 @ 13:38:05
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Gin

hehe.. härlig bild! :) 5 månader redan! ja, shit vad tiden går.

Vilken underbar frukost det verkade vara med. Synd att det bara är jag här hemma som äter frukost. Jag älskar frukostar!

2008-02-18 @ 10:50:11
URL: http://theycallmeamilf.blogg.se
Postat av: Gin

ja, så kan man ju läsa rätt oxå om man vill, men det är inte rätt!

6 månader even! :)

2008-02-18 @ 10:51:59
URL: http://theycallmeamilf.blogg.se
Postat av: dahl

Marie: Jepp precis så lång tid har det gått :)
Gin: Frukostar är det bästa! Speciellt hotellfrukostar! Fast jag lutar mera åt pannkakor o bacon o sånt. Jaja nästan rätt iallfall =P

2008-02-18 @ 10:59:20
URL: http://dahldahl.blogg.se
Postat av: Shruu

Grattis, eller vad man nu säger! :D

2008-02-19 @ 04:07:46
URL: http://shruu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0