Stolt Dalslänning!

Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar eller ogillar facebook.
Alla har det och mycket är bra, men det är också så mycket skit.
Massa nya programtillägg hela tiden och rörigt upplägg.. men ibland är det oslagbart!
Idag, första dagen på länge då jag inte måste plugga huvudet av mig så sitter jag med en kopp kaffe och småchattar och kollar runt på just facebook.
Då hittar jag en grupp som heter "teleborgare" och tanken slår mig att leta på min uppväxtstad.
Hittar inget på just det ortsnamnet men får en snarlik träff och där hittar jag en bekant sen jag gick första klass!
Vidare därifrån hittar jag just den lilla håla vår lantiga skola låg i och där ännu mer gamla klasskamrater.
Slängde iväg ett par mail i ren nostalgi så får man se vad som händer.
Undrar vad alla gör..?
Sist jag var uppe i Dalsland var när min bror tog studenten tror jag.. Det är säkert 14 år sedan!
Jag tittade på massa bilder från samhället.. marknaden.. sjöarna och naturen..
Det känns som jag skulle behöva åka upp och se mig omkring lite i trakterna.
Brukar ju räkna min uppväxt som tiden när jag flyttade till Stenbrohult, men jag var ju faktiskt dalslänning tolv år innan dess.

Kommentarer
Postat av: Gin

usch.. jag har med hittat in på facebook, men är sällan där. Har inte heller bestämt mig vad jag tycker om det.. för stort för mig känns det i alla fall.

2007-10-18 @ 16:42:02
URL: http://theycallmeamilf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0