En uråldrig busschaffis och en massa nya intryck.

I lördags bar det av till Karlskorna för att träffa Josefines familj.
Först tåg till Emmaboda och sen buss vidare.
Tågresan gick "som på räls" - ahaha. typ =P
Väl på bussen blev jag nervös. Vår chaffis såg ut att vara strax under 300år gammal.
Jag blev orolig att han skulle dö vid ratten eller nåt..
När han pratade i högtalarna skrek han så man nästan blev döv och han var allmänt skum.

Väl framme breder havet ut sig och man möts av en ny outforskad stad!
Ute i havet skymtar man "gomorron" och "god kväll" som jag skall berätta mer om en annan gång ;)
Stan känns liten och mysig och väldigt kuperad.
Vi går uppför en backe och kommer till ett torg där det ligger två kyrkor, på samma torg. Måste vara lite ovanligt.
Det finns en skröna om den ena kyrkan, men det återkommer jag med till i ett annat inlägg..
Jag fick mig en guidad tur runt i staden och tänkte göra ett separat inlägg med lite bilder och annat.

Vi gick iallafall till Josefines pappa och han bjöd ut oss på mat. Mycket gott får jag säga!
Sen körde han ut oss till hennes mammas hus. Jättemysigt och både mamman o systrarna mötte upp med en kram på trappan. Riktigt välkomnad kände man sig!
Vi åt lite mat, gick en runda kollade på film och somnade.
Mycket intryck och en mycket bra dag!


Kommentarer
Postat av: Gin

som på räls!! haha.. humor ja!

2007-10-24 @ 14:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0