I tacksamhetens tecken.

Så var datorn äntligen lämnad!
Stor lättnad infinner sig..
Hemma en sväng för att svänga ihop en cabonara på mitt eget lilla vis och sen
ta en tur ner till stan för att ta några öl på Time och spana på folk.
Mina Cabonara ser ut på följande vis:

Klipp bacon i lagom bitar i en stekpanna.
Stek.
Koka valfri pasta.
Gegga ihop bacon med pastan.
Häll över ostsås.
Toppa med rå äggula och svartpeppar.
(Jag VET att det fattas äggula o svartpeppar men vafan man tager vad man haver.)



Tack Linda för att du lade ner mödan att lägga upp artikeln! Det var intressant läsning..
Förrutom Lindas observationer måste jag även klaga på den italienska tågresan som fanns hos ett större resebolag. Nu är ju tidningen ifråga en gratisblaska finansierad av reklam och ägd av något slags mediemonopol så vad kunde man vänta? =)
Jag har några egna förslag på alternativa semestrar:

Gåsemester till Polen. -Skit i att duscha, vänta på regn o tvåla in dig.
Slacka i soffan o kolla resprogram. -Varför ge sig ut i världen när den finns på Tv?
Parasitsemestra -Åk med en eller flera frikostiga vänner som står för allt.

Vidare kan man ju:
Sluta använda el och flytta ut i skogen
Skrota bilen och köpa bekväma vandrarkängor
Odla sin egen jävla mat

Ovan inlägg med en gnutta ironi =)

Kommentarer
Postat av: Elin

Eller så åker man till bästa Spanien å har dä hur bra som helst ett tag..sen jobbar man som en tok å så åker man i höst igen ;)

2007-07-01 @ 08:29:35
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: Elin

Till Lloret de Mar =)

2007-07-01 @ 19:13:27
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: Linda

Jag tänkte också på att de nämnde resebolaget vid namn, men som sagt, det var ju en gratistidning.
Jag tror gåsemestern lockar mest. På så sätt slösar man ju varken el eller vatten. Väljer man att åka med vänner och låta dem betala vill de bara ha något igen någon gång.

2007-07-01 @ 19:59:04
URL: http://limahefo.blogg.se
Postat av: Marie

Jaa, han var skum. Och ja det borde jag gjort, men jag blev totalt speachless. För det var så kufiskt, haha.
Men men, sånt som händer, vad tror du han menade? I egenskap av kille menar jag :)Och var ärlig, jag tar inte illa upp :)
Ja, det var kul, hur har du haft det själv?

2007-07-02 @ 13:35:32
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Marie

Okey, ja jag kan bara hålla med dig :)
Ja, nog borde jag gå ned i vikt alltid, men det har jag alltid tyckt :)
Dock förstår jag inte varför han drog upp mina ögon då, skum typ. Han får gärna tycka jag är tjock om han vill :) Han var inte särskilt snygg ändå, haha :D
Du är rar du :)

2007-07-02 @ 20:17:37
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0