Senare på kvällen..



Sitter här och knappar igen.
Vilken dag! Först fullt blås på jobbet, sen hem o laga storkok med köttfärssås.
Givetvis besök mitt i matlagandet, men han hade inte tid att stanna på middag.
Därefter blev det en promenad runt sjön minsann. Skönt med tanke på att jag inte hann träna idag.
Nu sitter jag här i mina träningskläder och njuter av en o annan korvmacka och funderar på Campus.
Det känns som att allt ligger mycket mer komprimerat här. I Lund är ju hela stan campus liksom.
Jag har iallafall klurat ut var vi skall hålla till och det känns bra.
Ser mycket fram emot att komma igång och läsa nu.
Var och handlade på hemvägen, jag träffade en gammal kollega. Hon hade en kundvagn full till bredden med matvaror. typ åtta liter mjölk fem kilo mjöl och diverse..
-Storhandla?, Frågade jag.
-Nej får lite gäster bara, det här är inget.
-Ungkarlshandla?, kontrade hon.
Såg ner i min korg.. Micromat, en liter mjölk och ett paket köttfärs.
-Japp, svarade jag.
Där och då insåg jag vilken milsvid skillnad det var på våra liv.

Fick en kommentar tidigare att jag har lite bilder i mina bloggar ju.
Tanken har slagit mig. Sen jag började blogga har jag haft lust att gå runt med kamera mest hela tiden, så man kan föreviga och visa saker o ting. Men det finns ett problem. Jag har en gammal digitalkamera. Till den skall man ha uppladdningsbara batterier. De har jag tappat bort så jag kör med vanliga.
Detta betyder två saker.. 1. Jag är en miljöbov när jag köper massa batterier och 2. Batterierna tar slut på nolltid.

Nu blir det lite Tv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0