Öl blev Öland, eller: Summering av resterande helg.

Igår bloggade jag ju inte och orsaken var en kombination av trötthet och det faktum att denna sida allt oftare KRÅNGLAR. Nya tag idag således. Har en del godis att lägga upp efter helgens ölandstripp med min kamera i högsta hugg!

Efter att vi slitit oss från våra datorer i lördags blev det hemgjorda grillade hamburgare. Mycket gott!
Vi blev ett litet gäng, och bestämde oss för att gå ut framåt småtimmarna..

Det blev Harry´s till min stora lycka.
Jag gillar inte att gå på Harry´s. Att gå dit är liksom som att stirra i en spegel där man ser sig själv 20år
fram i tiden. (Detta under förutsättning att jag då är desperat och singel då förstås)Det är läskigt. Stället var smockat av 40+ människor som svettiga med desperat sökande blick limmade på det mesta som var löst. (Skulle inte förvåna mig om ngn limmade på träindianen i entrén till och med!)
Efter att ha duckat för en o annan rumpnyperska kom jag så till dansgolvet.
Ur högtalarna strömmande ångande dunkande hits med Bryan Adams och annat slisk..
På golvet: strax medelålders män med lökringar, Uppspacklade damer som andades högoktanigt, såg 40 ut och betedde sig som 20, uppumpade anabolatjurar och andra män av blandad härkomst som tacklade sig runt dansgolvet effektivt beväpnade med svettlukt och vassa armbågar för att ha golvet för sig själva.
Jag kan inte med att dansa när det är för packat. Antar att jag har klaustrofobi light eller nåt, men jag ägnade mesta tiden åt att gå mellan dansgolvet o entrén för att ta luft.
Mian polare hamnade snart i en ring med glada kramsugna damer påväg mot de förtio och jag började så smått fundera på hemgång. Stannade dock och drog med på efterfest.
Då bestämdes det att vi skulle åka till Öland över söndagen. Däckade för andra dagen den helgen i K:s bäddsoffa.

Öland



Efter kanske fyra timmars ljuv törnrosasömn blev jag väckt av R som var oförskämt pigg.
Det tog väl en timme eller så innan vi kom iväg, men kring middagstid var vi iallafall framme.
Vädret var mulet så insvepta i filtar och annat satt vi på stranden. Efter nån timme hade vi lite sol, sen började det blåsa och mulna på så då gav vi upp och drog igen. Efter att ha traskat ett par varv i Kalmar utan några pengar åkte vi hem igen. Väl hemma upptäckte jag att solen lyckats utmärkt med att bränna min nuna trots molnen.
Jag är numera pionröd med vita märken efter glajjorna! Bildbevis kommer.




Måndag på jobbet

Så var det måndag.
Idag blev det buss eftersom det öser ner vatten från himlen.
Skall ägna dagen åt att undvika att visa mig för mer kollegor än nödvändigt, eftersom jag idag liknar en
korsning melan en gris och en tvättbjörn. Planerar att åka hem direkt efter jobbet och kurera min hud.

För övrigt är jag lite förvirrad just nu och undrar lite över vart saker o ting är på väg.
Det kommer visa sig inom en snar framtid.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hade planerat att ta mig till Öland den här sommaren. När jag läste om ett erbjudande med sj, endast 40 kronor till Kalmar från Linköping (och typ 40 härifrån till Linköping) så tänkte jag att det var klart. Men icke. Jag var ju tvungen att kommma hem igen och det var betydligt dyrare än 40 kronor. Så jag får nog ta det nästa sommar. Eller i höst.
F.ö. hade vi finsol här hela dagen igår.

2007-07-23 @ 15:43:07
URL: http://limahefo.blogg.se
Postat av: TDG

Jag har inte tänkt äta 23 st dammsugare heller. Det räcker med typ 2 st innan man inte vill ha fler. Ibland en. Annat är masochism. Varför svarar du inte i din egen blogg utan i min? ~_^

2007-07-23 @ 17:12:06
Postat av: Linda

Imorrn går jag på jakt efter telefonmyntautomater. tack för tipset!

2007-07-23 @ 18:18:06
URL: http://limahefo.blogg.se
Postat av: karroparro

haha jag gillar din bränna =) Haha

2007-07-23 @ 20:05:18
URL: http://kthunstroem.blogg.se
Postat av: Linda

Av någon anledning så syndes inte dina bilder när jag kollade förut... Är det datorn som är seg eller la du upp den eftråt? I alla fall, så farlig var väl inte solbrännan? :P

2007-07-23 @ 20:07:38
URL: http://limahefo.blogg.se
Postat av: Linda

(jag känner att jag börjar skriva här lite för ofta...)
Om du vill se en bränna i max-rödhet så ska du kolla in sista fotot den 22 maj i min bilddagbok... Mor den är din nästan inget alls.

2007-07-23 @ 21:34:33
URL: http://limahefo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0