Lite uppdatering av helgen..

Så var det lite dags att skriva av sig!
Helgen var precis vad som behövdes, skönt att komma bort..
I brist på bättre förde jag lite anteckningar på bussen på väg till Halmstad..


Fre 27/7 ? Helgen har tagit sin början.

 

Uppstigningen gick ju sådär, men efter snabbdusch och lätt språngmarch till bussen så sitter jag nu här på väg mot Halmstad. Där skall jag hälsa på pappa Arne i Oskarström. Hos Arne bor även en av mina bröder Johan, tillfälligt på grund av vissa omständigheter.

 

Tog semester idag. En dags semester så långt denna sommar, känns helt okej..!

Kommer vara framme ca 11.30 och skall då bli hämtad av min syster Anna på stationen.

Skall bli grymt kul att ses, det är nog två år sedan sist!

 

Fan, man skulle haft en bil så man sluppit sitta på en buss och uggla i två timmar.

Ganska schysst att det finns direktbuss dock, med tanke på hur helgen kan utveckla sig ;-)

Som det är nu sitter jag och funderar på om jag verkligen packat allt jag skulle ha med mig.

Det märker vi, jag har redan kommit på en glömd grej. Mitt trådlösa nätverkskort.

Det lär inte göra så mycket i och för sig, eftersom Johan är en komplett datanörd.. =P

 

Grymt tråkig väg såhär långt, inte mycket att titta på om man säger.

Nehe, dags att stoppa musik i öronen och mat i magen.

 

Alvesta..

Här har nog de flesta varit någon gång i väntan på ett tåg från någonstans till någon annanstans. Alvesta är Limbo. Många har vart här men alla vill vidare. Ett reselimbo.

Sist jag var här var jag tillsammans med F. Känns som det kvittar nu, vilket är gött.

En positiv sak dock, det klev på mycket vackert att titta på här..

Nä, frukost var det..!
Hurra för pressbyrån..



 

(Skall jag köpa med mig presenter till mina brorsbarn tro.. Och bli en sån där farbror som ungarna vagt vet vem det är och som har med sig saker varje gång man ses..?)

 

Tål att funderas på..

 

Fem min bensträck i Ljungby.

Känns wierd att inte passa på att ta en cigg, men skall fan låta bli det där.

Men bensträckare känns LITE menlösa om man bara står rakt upp och ner utanför en buss.

Bad busschauffören om en tidtabell. Det hade han inte, och han ursäktade sig som om jag bett om värsta viktiga grejen. Det var inte så viktigt farbror.


Nedan en bild på metropolen Ljungbys danshak o hjärta, Garvaren (astrist ställe.)




Dagens åka-buss-låt: Timbaland ? Scream (feat Nelly Hilson and Nicole S)

Suverän att resa till. En riktig drömma-sig-bort-o-titta-ut-genom-fönstret-låt.

 

Nu är klockan elva. Snart är mitt bussäventyr slut. Va trist..

Men först skall vi susa igenom lite mera småhålor. Loppis i Bolmsjö.. Där ser man.

Täänk va man missar..!


Väl framme plockade Anna upp mig o körde oss hem till Farsan.
Väl där träffade jag även Fanny o Alva, brorsbarnen.
Riktigt skoj, det var två år sedan sist.
Blev en tur till stan med Arne och där träffade jag min moster för första gången. Det var skoj och
lite omtumlande. Sen efter någon öl bar det hemåt.
Två Whisky o en rulle senare var det slut på dag ett.

Sofar so good..
 


Kommentarer
Postat av: Linda

Första gången jag var i Alvesta var förra veckan. Men sen så åker jag inte så ofta tåg åt det hållet heller, så det kan vara en förklaring. Åker mest buss. Trist, långsamt och segt, men billigare. Ack, sådan studentekonomi jag har...

2007-07-30 @ 23:44:14
URL: http://limahefo.blogg.se
Postat av: Katrin

Hoppas du har en bra helg. Din resbeskrivning är klockren om bussen... stanna och stiga av utan cigg. känner igen känslan ;)
Take Care.

2007-07-31 @ 13:46:13
URL: http://simplisicko.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0