Information overload

Igår efter jobbet skulle det ske, men av någon anledning blev jag tveksam.
Det känns snarare arrogant än blygt att inte ha svarat än på mitt mail.
Antingen har situationen ändrats eller så har jag ändrat mig i förhållande till situationen.
Så när jag kom ut genom porten så bekom det mig inte så mycket att min cykel var den enda
som var kvar.
K undrade om vi inte skulle dricka massa sprit på kvällen. Funderade i tre sekunder och nappade
på idén. Snabbt hem med cykeln, hämtad med bil och upp till samarkand. O var med.
O är fyra och ställer 200 frågor i minuten. Eller så berättar han saker som inte nödvändigtvis innehåller sanning eller har något sammanhang. Kanske inget konstigt i det, men jag är inte van. Min hjärna blev till gröt.
Jag gick in i något slags sleepmode och stannade i det mer eller mindre till kvällens slut.
Aja men iallfall, K behövde en bläcka och en vän för o slippa grunna o tänka..
Snabb övertrassering på kortkontot, tio öl och en snabb matpaus. Korv till K och O
O äter en varm korv med bröd på..fem-tio..minuter.. Hoppas jag blir mer tålmodig när jag får egna barn.
Efter det blev det en snabb McDrive för min del.
Sen ett varv runt sjön med K, O, samt hund. Med en olydig hund och ett överaktivt barn blir det ett äventyr.
Väl tillbaka korkade vi upp och det var inte helt fel. Senare dök R upp. Plötsligt blev det pannkaka av alltihopa.
Jag är trött på intriger, jag funderar på att måla ett plakat. På plakatet skriver jag på ena sidan JAG VET. och på andra sidan: JAG BRYR MIG INTE. När ngn blir sugen på att skvallra eller snacka skit om ngn annan pekar jag bara på mitt plakat. Och.Håller.Käften. Håller mig utanför. Så skall det förbli.
Kvällen slutade med att jag däckade mitt i en mening i K:s soffa.
Snart skall vi ses igen och grilla.
Jag vill fortfarande inte bli inblandad.
Blir snart hämtad, jag tar med mig mitt plakat..

Akt 2 börjar nu. Fan, och jag som har slut på popcorn.

Kommentarer
Postat av: Linda

Dammsugarna är äckliga. Fiskarna är goda.
har ingen aning om hur de fick sitt namn (du menar dammsugarna nu, va?). Kanske för att man under den tiden då kakan uppfanns använde sig utan gröna dammsugare och tyckte att kakan påminde om dem?
Eller för att man med en dammsugare suger upp alla kaksmulor. Och eftersom det är i stort sett vad kakan består av så fick den det namnet. Det tycker jag låter trovärdigt. Stämmer det?
Och berätta om det funkade bra med plakatet. Kanske får göra ett jag med, i så fall.

2007-07-21 @ 20:29:12
URL: http://limahefo.blogg.se
Postat av: Gin

Jag älskar din blogg! Jag drömde om dig häromnatten?! :-O nej nej! inget sånt! :P vilka snygga bloggar ni har nu du och skosoet! Vill med ha.. ska nog klura ut nåt.. ;) kram!!

2007-07-22 @ 09:49:44
URL: http://theycallmeamilf.blogg.se
Postat av: Marie

Hahaha, gör ett plakat till mig också! För jag har också lust att säga "Jag bryr mig inte!", ganska så ofta, eller ja, princip jämt...
Lät som en trevlig kväll där... Haha, ser så roligt ut när man skriver om folk: "O tog 10 min på sig att äta en varmkorv... sen kom R och då blev det pannkaka" ;P
Du skriver bra :)
Hittade du något körsbärsträd att tjuva ifrån? :D

2007-07-22 @ 13:30:46
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0