Nycklar!

Idag skall jag få nycklar till min nya lya.
Vi skulle höras och bestämma närmre var meningen, hoppas så sker.
Vore bra med tanke på att nuvarande hyresägare drar till USA en termin från och med imorron.
Sitter här och nyser som en tok. Hoppas det är damm och inte förkylning.
Är man förkyld är det dumt att träna, men jag är riktigt sugen.

Lite trött idag, satt och snackade med en mkt mkt trevlig dam på msn igår.
Det finns ingen hejd på nätflirtandet ibland.

Sen fick jag en länk av ett ex där man tydligen kan kolla vem/vilka som blockat/tagit bort en från msn..
Jag vet inte hur jag skall ställa mig till det, vad uppnår man liksom?
Om man nu har gjort så, (och nu vänder jag mig inte till någon speciell) så mår man väl varken bättre/sämre av den insikten om någon förstår hur jag menar.
Det beror såklart även på syftet med ev blockering/borttagning.
Orsakerna kan vara många. Jag blockar/tar bort folk av nedan simpla anledningar:

1. Personen ifråga har inte sagt ett pip på evigheter, när vi snackas är det för att jag drar igång en konversation.
2. Vi har inget gemensamt längre.
3. Personen ifråga tjatar om sig och sitt.
4. Personen ifråga är i ständig nöd och man har nog med sitt eget.

Detta var anledningar jag kommer på rent spontant. FInns säkert en uppsjö av andra.

Till det pinsamma:
Två i min bekantskapskrets har ställt till det lite för sig.
Jag har haft en del kontakt med den ena, men när den andra började skriva löjliga och obehagliga topics på msn
blockade jag såsmåningom denne. Möjligen krånglar du dig hit och läser detta på något sätt, men det står jag för.
Denne person var iaf på besök hos en annan vän. Då såg de att jag var inloggad hos den ena men inte den andra.
På fest där på kvällen fick jag frågan om jag blockat honom. -Ja sa det jag, inte bara blockat, utan tagit bort. Jag gör så med folk jag inte hör av eller pratar med på länge. Inte hela sanningen men nästan.
-Ok ja har ju dig o skriver om det är något, sa han.
Lite pinsamt som sagt och inte helt sant men men.

Aja det var det..

Nu pep mobilen, snart får jag nycklarna!

Kommentarer
Postat av: Marie

Lite kul också att man tar upp sådant på en fest.. Inte direkt viktigast i världen om någon blockat en kan jag känna.. Jag brukar för det mesta ta bort folk som jag aldrig pratar med längre, blockar gör jag om det är så att dom är jobbiga på något vis eller jag helt enkelt inte står ut med dom. Beror ju lite på också, men för det mesta.. :)

2007-08-07 @ 13:16:14
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Marie

Kul med nycklarna till lghen också btw! :D

2007-08-07 @ 13:16:37
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Hanna

Det är lite problematiskt när man lagt upp männsiskor som man sen tröttnar på. Men varför ska man behöva må dåligt över sånt. Bara att blocka! (Själv har jag inte våga ännu :)

2007-08-07 @ 22:04:08
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: karroparro

haha men bihålorna har väl inget med ögonhålorna att göra? Eller? Bra teori där, mycket bra! ;O

2007-08-08 @ 11:45:44
URL: http://kthunstroem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0