Mera helg.

Sitter nu på ett skakigt intercitytåg mellan Lund och Alvesta.
Ytterligare en helg på resande fot, men kul har det varit för det mesta.
I fredags mötte jag upp S och A på Viggo´s i Lund och tog en burgare och några öl.
De har säkert tjugo olika hamburgermenyer där, så det var bara att välja o vraka. Att det var strålande solsken gjorde ju inte saken sämre =) Därefter gick vi hem till S och A och bara slappade. Chattade med några sötnosar på msn och kom väl i säng 01. Jag är fan msn junkie =)

Passade på att sova ut någorlunda till lördagen. Vaknade elva av att solen stack mig i ansiktet, riktigt fin dag på lördagen med! In till stan och handla lax och annat gott att grilla plus sprit.

Såhär tillreder man laxen vi åt:
Marinera laxkotletter/fjärilar/whatever i olja med citronpeppar och lite salt. Låt marinaden dra ngn timme. Se upp med att tina fisken för mycket för då faller den sönder under själva grillningen. Grilla laxbitarna så de får fin färg.
Till detta en sallad bestående av:

Kikärter
Körsbärstomater
Gurka
Röd lök
Fetaost

Blanda ihop alla ingredienser och avnjut med en kall yoghurtdressing bestående av matlagningsyoghurt med irörd finklippt ruccolasallad. Grymt gott var det!

Vi satt och lyssnade på musik från min laptop under tiden jag grillade fisken. Somliga saker har ändrats sen man var liten och grillade. Nu blev det värsta projektet men förlängningsladdar, vilka skivor skulle brännas osv.. Det slutade med att vi körde på laptopen till batteriet lade ner verksamheten. Det funkade det med.. =)

Senare på kvällen gick vi till ett ställe som heter Mods. Relativt nyöppnat med trevlig atmosfär, som jag rekommenderar vid ett Lundabesök. Tror det är samma ägare som driver PL13, mitt gamla stamhak i Hbg.
Gled vidare till Ariman, men det var sådär.. Messade med en flört under större delen av kvällen o ringde o pratade en stund med där under natten.. Somnade kanske 04 eller så, och upp igen vid elva. Är rätt mör nu..

Idag söndag har jag hälsat på morsan och mina två yngsta syrror. Hemskt, men jag kan inte stanna längre stunder, jag får panik och måste bort utan att gå in på detaljer.

Trodde jag skulle hamna på ett Kust till kust tåg så jag kunde jacka in datorn, men nu blev det ett stakigt intercity utan eluttag istället, så det blir till att skriva så det brinner istället innan batteriet ger upp! Tror de har bestämt sig för att steka oss här i kupén.. Om 1.5h cirka är jag hemma i Växjö igen. Då skall jag ta itu med helgens sista stora grej, SEN skall det fan bli skönt att helgen är över.

Bilder på helgspektaklet kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0